Son dakika spor haberi: Tofaş – Beşiktaş maçında yine mi kural hatası?

Basketfaul’de kaleme alınan habere nazaran, Tofaş-Beşiktaş maçında, üçüncü çeyreğin bitimine 1:27 dakika kala hakemler, rakibinin ayağına takılıp yere düşen Zubcic’in kendisini yere attığı gerekçesiyle teknik faul verdi. Bu sırada Berk Uğurlu’nun çemberden dönen şutu var ve teknik faul çalındığı anda topun hiçbir grubun denetiminde olmadığı tespit edildi.

Bu durumda hakemlerin evvel teknik faulü attırması ve akabinde top denetimde olmadığı için ok tarafına nazaran oyunu başlatmaları gerekiyor. Gerçekten teknik faulü attırıyor ve topu Beşiktaş’a veriyorlar. Topu Beşiktaş’a vermeleri için teknik faul verildiği sırada top Beşiktaş’ın denetiminde olmadığı için ok tarafının Beşiktaş atağını göstermesi gerekiyor.

Dönemin kalan mühleti içinde hava atışını gerektiren bir durum olmuyor ve dördüncü döneme tekrar Beşiktaş başlıyor.

Ok tarafı kuralına nazaran periyod başında topu oyuna sokması gereken grup Tofaş’tı. Şayet daha evvel belirtilen formda teknik faulden sonra top ok istikametine nazaran değil de, denetime nazaran Beşiktaş’a verilmişse, o da yanlış bir karar.

Kurallara nazaran, bu kural yanılgısı kapsamına girse de Tofaş, maçta rastgele bir itirazda bulunmadı.